אופניים חשמליים 48V – היתרונות

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

כולנו יודעים שהמרכיב היקר ביותר באופניים חשמליים הוא הסוללה. זהו גם המרכיב המשמעותי ביותר לחווית הנסיעה. הבדלים בין רמות הוולט בסוללות מהווים אחד ההבדלים המשמעותיים בין דגמים שונים של אופניים חשמליים. מה זה וולט? ומה היתרונות באופניים חשמליים 48V?

נעים להכיר: וולט

וולט הוא יחידת מידה המציינת את המתח החשמלי של הסוללה. כדי להבין מהו וולט בדיוק, נסביר ראשית כל מהי הסוללה.

הסוללה החשמלית

הכוח האלקטרוסטטי

סוללה מורכבת בתוכה תאים-תאים העשויים מתכת. כל אחד מהם מכיל קוטב שלילי (קתודה) וקוטב חיובי (אנודה). קוטב שלילי מכיל אלקטרונים –  חלקיקים תת אטומיים שהמטען החשמלי שלהם הוא שלילי. הם שואפים לנוע לקוטב החיובי, המכיל פרוטונים, חלקיקים תת אטומיים שהמטען החשמלי שלהם הוא חיובי. 

למה? זהו הכוח האלקטרוסטטי, חוק טבע שעל פיו חלקיקים טעונים חשמלית שואפים ליצור איזון אלקטרוני. 

אלקטרוליט – מה זה?

התאים בסוללה מסודרים בטורים כך שקוטב חיובי של תא 1 פוגש קוטב שלילי של תא 2. בין כל 2 קטבים מנוגדים כאלו ניצב אלקטרוליט, תמיסה שבה יונים חופשיים. יונים הם חלקיקים טעונים חשמלית. האלקטרוליטים מאפשרים יצירת פער  בין הפוטנציאלים החשמליים של הקטבים – השלילי והחיובי. המגע בין התמיסה והמתכות – הקטבים, יוצר תהליך כימי, שבו יונים נודדים דרך האלקטרוליטים. כל אלו יוצרים זרם חשמלי.

והנה הגענו לוולט, סוף כל סוף

בין התאים המסודרים בטור אחד נוצר סך של הפרשים בין פוטנציאלים חשמליים. הפער הזה מהווה את המתח החשמלי, ולכן ככל שיש בסוללה יותר תאים בכל טור, כך היא תהיה בעלת רמת וולט גבוהות יותר.

איך רמת וולט גבוהה יותר משפיעה על חווית הרכיבה באופניים חשמליים?

ככל שרמת הוולט גבוהה יותר, נוכל להנות מחווית רכיבה מהירה יותר! 

מהי רמת הוולט הסטנדרטית באופניים חשמליים?

רוב האופניים החשמליים מגיעים עם V) 36V  =וולט). לעומתם, אופניים חשמליים 48V מאפשרים נסיעה הרבה יותר מהירה! אופניים חשמליים 48V מומלצים למי שרוצה להנות מתחושה של "כמו אופנוע" ולעוף אתם ממש. 

רכיבה מהנה!

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
גאדג'טים

חזיית השאיבה של אנבלה: פתרון נוח ויעיל להנקה

חזיית שאיבה היא תופעה מוכרת לרבים מאיתנו. רבים חווים מדי פעם כאבי ראש, תחושת נפיחות, עייפות מוגברת ותסמינים נוספים המאפיינים חזייה. אך למרות היותה תופעה נפוצה, עדיין רווחים מיתוסים ותפיסות שגויות רבים לגבי חזיית שאיבה – מתי היא מופיעה, מה גורם לה וכדומה.

לכתבה המלאה >>
משפחה

יום הולדת עם כלבים

יום הולדת הוא אירוע חשוב ומשמעותי בחיי כל ילד. ילדים אוהבים לחגוג את יום ההולדת שלהם עם בני משפחה, חברים וכמובן גם חיות מחמד. שילוב

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן