איך מסדירים מעמד לבן זוג זר בישראל?

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

תושבי ישראל המעוניינים לחיות עם בן זוג זר בארץ מגלים שמדובר בתהליך מורכב ובירוקרטי. מקובל לחשוב שכאשר מדובר בבני זוג ההליך קל יותר ואפילו אוטומטי. אך לא כך הם פני הדברים. הסדרת מעמד לזרים בישראל דורשת הגשת בקשה מסודרת לרשות האוכלוסין וההגירה שבמשרד הפנים ועמידה בתנאים הנדרשים. תהליך קבלת האישור יכול לקחת זמן ארוך אפילו כמה שנים.

מי צריך הסדרת מעמד לבן זוג זר?

הסדרת מעמד מתבצע עבור בני זוג זרים הנשואים לבני זוג ישראלים. האמור חל גם על ידועים בציבור אך עבור זרים המתגוררים בשטחי יהודה שומרון ועזה יש נוהל קצת שונה. ההליך עצמו עבור כל האמורים לעיל נעשה באופן מדורג. ראשית מגישים את הבקשה, במקרים רבים בתור התחלה ניתנת רק ויזה זמנית המאפשרת עבודה בארץ. הויזה ניתנת לחצי שנה. תוך כדי יש להסדיר את הליך ההתאזרחות אל מול פקידי רשות האוכלוסין וההגירה.

קצת על התהליך

כדי לקבל את האישור המיוחל יש חובת נוכחות של בני הזוג בלשכת הרשות. אם הם לא חיים בארץ עליהם להגיע לנציגות הישראלית הקרובה ביותר למקום מגוריהם. בשלב הבא יש להגיש טפסי בקשה, תעודת נישואין, תמונות של שני בני הזוג, תעודת זהות של הצד הישראלי/ דרכון ודרכון זר של בן הזוג. לכל אלו חשוב מאד לצרף מכתב עם הסבר מפורט ככל שניתן על הקשר בינהם והכוונות לגבי העתיד ביחד. יש להיוועץ או להסתייע בעורך דין לענייני הגירה לישראל.

הסדרת מעמדם של הילדים

המקרים בהם יש לבני הזוג ילדים להם יש לדאוג לאישור בנפרד. לכן חשוב לדעת שבמקביל לתהליך של בן הזוג הזר יש לצרף תעודת לידה מקורית מאומתת של כל הילדים, דרכון זר בתוקף, עבור קטין מתחת לגיל 15 יש לצרף גם הוכחות להימצאותם בחזקת אחד מבני הזוג שנתיים קודם להגשת הבקשה. 

בכל תהליך, משרד הפנים רשאי לבקש מסמכים נוספים על פי ראות עיניו והחלטתו כדי להוכיח את הקשר. לכן חשוב להגיע מוכנים גם עבור בן הזוג ובייחוד כאשר יש ילדים ברקע. חשוב לדעת מה לרשום וכיצד להתכונן כדי למנוע עיכובים נוספים. משרד עו"ד המתמחה בהסדרת מעמד לבן זוג זר יכול לסייע בתהליך בצורה מקצועית ומהירה.  

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
גאדג'טים

חזיית השאיבה של אנבלה: פתרון נוח ויעיל להנקה

חזיית שאיבה היא תופעה מוכרת לרבים מאיתנו. רבים חווים מדי פעם כאבי ראש, תחושת נפיחות, עייפות מוגברת ותסמינים נוספים המאפיינים חזייה. אך למרות היותה תופעה נפוצה, עדיין רווחים מיתוסים ותפיסות שגויות רבים לגבי חזיית שאיבה – מתי היא מופיעה, מה גורם לה וכדומה.

לכתבה המלאה >>
משפחה

יום הולדת עם כלבים

יום הולדת הוא אירוע חשוב ומשמעותי בחיי כל ילד. ילדים אוהבים לחגוג את יום ההולדת שלהם עם בני משפחה, חברים וכמובן גם חיות מחמד. שילוב

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן