טיפול טבעי לאקנה

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

טיפול טבעי לאקנה

אקנה היא בעיית עור נפוצה הגורמת להתפרצות של פצעונים (שחורים או לבנים) ומשאירה לעיתים סימני צלקות. אקנה נגרמת על ידי שילוב של מספר גורמים:

  • פעילות יתר של בלוטות החלב בעור: בלוטות החלב מייצרות שומן כדי לשמור על לחות העור. עם זאת, כאשר בלוטות החלב מייצרות יותר מדי שומן, הוא עלול להצטבר על פני העור ולחסום את הנקבוביות, מה שמוביל להיווצרות דלקת.
  • הצטברות של תאי עור מתים: תאי עור מתים נושרים ומתחדשים באופן קבוע. כאשר תאי עור מתים מצטברים על פני העור הם עלולים לחסום את הנקבוביות.
  • זיהום: חיידקים שונים נמצאים באופן טבעי על העור. עם זאת, כאשר חלק מהחיידקים גדלים בקצב מהיר מדי, הם עלולים לגרום לדלקת עור ולהחמיר את האקנה.

טיפולים קונבנציונליים לאקנה

  • תרופות מרשם: תרופות מרשם הן הטיפול היעיל ביותר לאקנה. תרופות אלה פועלות על ידי הפחתת ייצור השומן, הסרת תאי עור מתים והריגה של חיידקים מסויימים, אך גם בעלות תופעות לוואי משמעותיות על המטופל.
  • טיפולים פונקציונליים: כגון טיפולי לייזר, טיפולי פנים או קרצוף העור, טיפולים פונקציונליים אלה עוזרים בהסרת פצעונים וסימני צלקות. עם זאת, טיפולים אלו אינם יעילים בטיפול בגורמים הבסיסיים לאקנה אלא רק בתסמיניו.

טיפול טבעי לאקנה

טיפול טבעי לאקנה מתמקד בשינויים באורח החיים, וכמו כן בשימוש במוצרים או בתכשירים טבעיים כדי להפחית את ייצור השומן, להסיר תאי עור מתים ולמנוע זיהום, הנה כמה טיפולים ותכשירים טבעיים לאקנה.

תזונה בריאה

תזונה בריאה עשויה לעזור לשפר את מצב העור באופן כללי, כולל עור הסובל מאקנה. מומלץ להימנע ממזונות המכילים סוכרים מעובדים, פחמימות פשוטות ומוצרי חלב. מזונות המומלצים לבריאות העור הם פירות, ירקות, דגים, שקדים וזרעים.

  • פירות וירקות: פירות וירקות הם מקור טוב לוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. ויטמינים ומינרלים חיוניים לבריאות העור, וסיבים תזונתיים עוזרים בשמירה על מערכת העיכול.
  • דגים: דגים הם מקור טוב לאומגה 3. אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית המסייעת להפחית את הדלקת בגוף.
  • שקדים וזרעים: שקדים וזרעים הם מקור טוב לחלבון, סיבים תזונתיים וחומצות שומן חיוניות.

תכשירים טבעיים לעור שומני הסובל מאקנה

תכשירים טבעיים לעור שומני מותאמים במיוחד לצרכים של עור זה. הם מכילים מרכיבים פעילים המפחיתים את ייצור השומן, מסירים תאי עור מתים ומונעים זיהום.

סדרה של תכשירים טיפוליים לעור שומני הסובל מאקנה נותנת מענה לשגרה היומית הנחוצה כוללת:

  • תרחיץ טיפולי לעור שומני: מנקה ביסודיות עור שומני מבלי לייבשו מקל ומרגיע את העור.
  • קרם טיפולי לפנים: מעשיר עור אדמומי ומגורה בלחות מאזנת.
  • ג'ל טיפולי בפצעונים: מפחית פצעונים, מונע את הישנותם ומפחית תסמיני עור שמן. כמו כן ג'לים טיפוליים מסייעים בייבוש הפצעונים

שימוש קבוע במוצרים אלו מביא לשיפור במצב העור ובחומרת האקנה. המוצרים אינם מייבשים ומגרים את העור, וניתן להשתמש בהם ללא חשש גם לעור רגיש.

תכשירים טיפוליים לעור שומני הסובל מאקנה ללא רטינואידים או אנטיביוטיקה מציעים מספר יתרונות:

  • הם אינם מייבשים ומגרים את העור.
  • הם בטוחים לשימוש לטווח ארוך.
  • הם פחות יקרים מתכשירים המכילים רטינואידים או אנטיביוטיקה.

השימוש בתכשירים אלו יכול להיות אופציה יעילה ובטוחה לטיפול באקנה עבור אנשים עם עור רגיש או אנשים המחפשים טיפול לטווח ארוך.

טיפול טבעי לאקנה

ישנם טיפולים טבעיים אחרים שיכולים לעזור בטיפול באקנה:

  • קרצוף העור: קרצוף העור יכול לעזור בהסרת תאי עור מתים ולהפחית את הסיכוי להסתימה של הנקבוביות. ניתן להשתמש בקרצף פנים מסחרי או להכין קרצף ביתי משמן זית, סוכר ויוגורט.
  • הנחת קומפרס קר על הפנים: הנחת קומפרס קר על הפנים יכולה לעזור להפחית את הדלקת. ניתן להשתמש במגבת קרה או בקרח עטוף במגבת.
  • שימוש במסכת פנים טבעית: מסכות פנים טבעיות יכולות לעזור לשפר את מצב העור ולהפחית את הדלקת. ניתן להכין מסכות פנים מרכיבים כגון אבוקדו, יוגורט, דבש, מלפפון או ג'ינג'ר.

טיפים נוספים העוזרים בטיפול באקנה:

  • לא התעסק בפצעונים: התעסקות בפצעונים עלולה להחמיר את הדלקת ולגרום לצלקות במידה ונוגעים בפצעים.
  • שימוש במוצרי איפור: השתמשו במוצרי איפור המתאימים לעור רגיש, כאלה אשר אינם חוסמים את הנקבוביות.
  • חשיפה לשמש: חשיפה מוגברת לשמש ללא הגנה מתאימה עלולה להחמיר את האקנה.

לסיכום

התוצאות של טיפול טבעי לאקנה עשויות להשתנות בהתאם לחומרת האקנה ולגורמים האישיים של כל אדם. במקרים קלים, טיפול טבעי עשוי להספיק כדי להפחית את התפרצות האקנה. במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בשילוב של טיפולים טבעיים וטיפולים קונבנציונליים.

חשוב לזכור כי טיפול טבעי לאקנה דורש סבלנות. ייתכן שיחלפו מספר שבועות או חודשים עד שתראו תוצאות.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
יופי וטיפוח

פריימר – השכבה המושלמת לאיפור בלתי נשכח

בעולם האיפור והיופי, פריימר הוא מוצר שהפך להכרחי בשנים האחרונות, ולא בכדי. כשכבת היסוד של כל איפור, הפריימר מספק את הבסיס האידיאלי למראה חלק, אחיד ומושלם. הוא פועל למנוע את הצטברות המייקאפ בנקבוביות וקמטוטים, מאריך את עמידות האיפור, ומשפר את התפיסה הכללית של העור. 

לכתבה המלאה >>
פתרון לנשירת שיער
יופי וטיפוח

שיער דליל

שיער דליל הוא תופעה נפוצה מאוד המתרחשת כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי. עם העלייה בגיל, רמות ההורמונים בגוף משתנות וגורמות לדלדול והידלדלות השיער. אולם שיער דליל

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן