לפטר עובד – כך צריך לעשות זאת מבחינה חוקית

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

פיטורים הם דבר קשה ולא נעים, אבל הכרחי במקרים מסוימים.בכל אופן, אם החלטתם שיש צורך לפטר עובד – דעו שיש דרך חורים לעשות זאת והקםידו לא לחרוג ממנה.

כן תעשו

במסגרת הליך פיטורין חוקי יש מספר שלבים שאסור לוותר עליהם:

א. שימוע – שבו על המעסיק לפרט ולהסביר מדי כרגע הוא מעוניין לפטר את העובד, וכך לתת לו הזדמנות לתת טיעוני נגד ולהסביר את עצמו, או לשפר את עבודתו.

ב. הודעה מוקדמת – שתינתן לעובד מראש, פרק זמן שתלוי בוותק של העובד. במהלך הזמן שבין ההודעה לפיטורים עצמם העובד ממשיך לעבוד כרגיל, והמעסיק משלם לו כרגיל ומספר את כל זכויותיו.

ג. פיצויים – נכון להיום, מעסיקים רבים בוחרים להפריש את פיצויי הפיטורים כל חודש לחיסכון הפנסיוני או רום. גמל, ואז לא צריכים לשלם פיצויים במעמד הפיטורים עצמו. אחרת – יש חובה לשלם את הפיצויים כמובן, או את החלק היחסי שלא הופרש.

לא תעשו

ישנם מספר מקרים שבהם אסור לפטר עובד או עובדת בכלל, למשל עובדת הטיפולי פוריות, בהיריון, או לאחר לידה. אסור לפטר עובדים גם מטעמים בריאותיים אחרים, של מחלה או מוגבלות. ישנם גם תנאים שקשורים למקום העבודה, למשל – אסור לפטר עובד לאחר שהתלונן על תנאי ההעסקה או תבע בגין הפרת זכויות, או על כך שדיווח על אי סדרים אצל המעסיק. 

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן