מה צריך לדעת על אוכל לכלבים

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

תחזוקת כלבים

כלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. הוא נאמן, נעים וחברותי לכל בני המשפחה. כשאנחנו מחזיקים כלב יש הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם כשמגדלים אותם, לראות שהם מרגישים טוב, לא רעבים, לא צמאים, ממש כמו בן משפחה נוסף. כמו רוב בעלי הכלבים, סביר להניח שהשקענו זמן רב בבחירת מזון עבור הכלב בקפידה. בקריאת רשימות מרכיבים ווידוא שהמזון הוא באיכות הטובה ביותר. 

כמובן שיש כלבים שסובלים מרגישות במערכת העיכול או מרגישות בעור ובפרווה. מומלץ להיוועץ עם וטרינר וכן המוכר בחנות החיות טרם קניית האוכל לכלבים, כך שבכל מקרה נוכל להתאים לו את סוג המזון הנכון ביותר מבחינה תזונתית

דגשים חשובים עבור אוכל לכלבים

מהרגע בו אנחנו נחזיק כלב רצוי לעקוב עם וטרינר אחר התזונה שלו, ולהחליף במידת הצורך את סוג החברה של האוכל או סוג האוכל עצמו. כמו כן, מאחר וסוג המזון והכמות משתנה מגיל לגיל והגזע, עלינו לשים לב כשמאכילים כלבים לפי הכללים הבאים:

גורים – כלבים מגיל חודשיים ועד גיל בגרות. באוכל לגורים אחוזי החלבון והשומן יהיו גבוהים יחסית לכלב בוגר בשל פעילותו הפיזית המרובה יחד עם הצורך בבניית השרירים והעצמות בשלב התפתחותו.

כלבים בוגרים – כלבים מגיל שנה ועד גיל 7-8 שנים. מזון לכלבים בוגרים מכיל אחוזי חלבון ושומן מתונים בשל סיום שלב התפתחותם וירידה ברמת הפעילות הגופנית. כלבים בעלי רמת פעילות גופנית גבוהה יקבלו מזון בעל אחוזי חלבון ושומן גבוהים.

כלבים מבוגרים –  כלבים מגיל 7-8 שנים. בשלב זה הכלב פחות פעיל, יחד עם שחיקה של מבנה הגוף והעצמות בשל גילו המתקדם. מזון לכלבים מבוגרים מכיל אחוזי חלבון ושומן נמוכים בשל תצרוכת נמוכה  יותר של גופו. בנוסף ניתן למצוא במזונות לכלבים מבוגרים כמות גבוהה של מולקולת גולקוזאמין, תוסף זה מעודד צמיחה של הסחוס ומונע דלקות במפרקים.

כאשר נגיע לשלב בו נרצה להחליף את סוג המזון, רצוי לבצע זאת בהדרגה שכן התהליך  לוקח בין שבוע עד עשרה ימים. במשך ימים אלו יש לשלב בין המזון הישן, אליו רגיל הכלב, לבין המזון החדש. שילוב שני המזונות נעשה בצורה פשוטה, כששני המזונות מונחים יחד באותה צלחת אוכל של הכלב. ככל שעובר הזמן כך גדל אחוז האוכל החדש במקום הישן בקערת המזון של הכלב עד שיתרגל.

אילו טעויות נפוצות אנו עושים עם אוכל לכלבים?

ראשית חשוב להקפיד על האכלה נכונה לכלב. ברוב המקרים, ההמלצה היא להאכיל כלב בוגר פעמיים ביום (לחלק את המנה היומית ל-2 ארוחות). גורים בשלבי התפתחות שונים צורכים מספר ארוחות ביום, בהתאם לגיל ולשלב ההתפתחותי. לרוב, גורים עד גיל 5 חודשים יקבלו 3-4 ארוחות ביום. בין 6 חודשים לשנה, מומלץ להאכיל 3-2 ארוחות ביום בהתאם להתפתחות, לקצב הגדילה ולמשקל. 

כמו כן, רצוי לשים לב לגבי חטיפים, שכן זה אולי מזון אך לא בהכרח מכיל את כל הרכיבים החיוניים לכלב. מומלץ מאוד להשאיר את זה כפינוק בלבד לכלב במידה והתנהג בהתאם לבקשתנו כדי שלא יתרגל לאכול מזה באופן קבוע. 

עניין נוסף, זהו אופן האחסון של האוכל לכלבים. רובנו אולי משאירים את האוכל באותה השקית. עם זאת, עלולים לחדור מזיקים לשקית ומומלץ להשתמש במיכל מתאים לאחסון מזון אטום וחזק מספיק כדי למנוע את חדירתם. אחסון במקום קריר ויבש למשל יכול להיות מועיל כמו למנוע חשיפה לשמש שתגרום להצטברות חום ולחות בשקית האוכל. 

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן