מופעי קרקס תוצרת הארץ. יש דבר כזה?

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

אנחנו רגילים ללכת למופעי קרקס של אמנים המגיעים מחו"ל ממקומות שונים. ובאופן כללי המקורות של הקרקס הם לא בארץ, אלא מרומא העתיקה. אך האם יש בישראל מופעי קרקס שנוצרו בארץ? תשובה לכך ועוד מוזמנים למצוא ולקרוא בכתבה שלפניכם.

מה זה בכלל קרקס?

ההגדרה של קרקס מציגה אותו כמופע שנועד לבדר את הקהל. בדרך כלל הקרקס נמצא בתוך מבנה של דמוי אוהל וכולל דוכנים שונים כמו למשל דוכני אוכל, דוכן בלונים דוכן מגדת עתידות ועוד. בקרקס מופיעים אמנים שלכל אחד יש את התפקיד והכישרון שלו, חלק מהמשתתפים ליצנים, חלקם להטוטנים, יש קרקסים שיש בהם גם עבודה עם בעלי חיים ועוד. 

הקרקס התחיל בימי קדם בעיר רומא ועם השנים עבר שינויים ונהפך להיות יותר מודרני ומתאים להיום. כך למשל ניתן לראות שבעבר הציגו בקרקס בעלי חיים לא מאולפים בקרקס וכיום נאסר לעשות זאת. בנוסף, בישראל יש תקנות שלא מאפשרות שימוש בחיות בר או בעלי חיים מבויתים במהלך מופע הקרקס.

מה יש בישראל

במדינת ישראל יש מופעי קרקס שונים ביניהם ניתן למצוא את קרקס פלורנטין, קרקס בראבו, קרקס קשת, בסקולה, הקרקס המעופף ועוד. חלק ממופעי הקרקס בארץ הם כאלה המגיעים מחו"ל בקונספט של קרקס נודד. אך יש בישראל גם מופעי קרקס שהם מה שנקרא 'תוצרת הארץ'. 

כך לדוגמא יש את עמית לאומנויות – קרקס בובמה, שהוא מופע קרקס ישראלי בו משתתפים בעיקר ליצנים. המופיעים מציגים במופע אלמנטים שונים של להטוטנות, משתמשים באקרובטיקה ומשתפים את הקהל במהלך המופע בחלקים מסוימים. בנוסף לכך, יש קרקסים נוספים שיצרו בארץ, חלקם אף משתפים בתוכם אמנים המגיעים מחו"ל.

בסיכומו של דבר

קרקסים הם מופעי בידור הכוללים להטוטנות, ליצנים, דוכנים שונים, לעיתים בעלי חיים ועוד. בקרקס יש אמנים שונים שלכל אחד הכישרון שלו ומה שהוא מביא למופע. ישנם בישראל קרקסים המגיעים מארצות שונות, כאשר הם קרקסים נודדים. כמו כן, יש בישראל קרקסים שהם תוצרת הארץ ויצרו אותם כאן בישראל, ביניהם ניתן למצוא את קרקס בומבה עם אנשי ליצנות. כמובן שיש עוד מופעי קרקס שיצרו בארץ.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
גאדג'טים

חזיית השאיבה של אנבלה: פתרון נוח ויעיל להנקה

חזיית שאיבה היא תופעה מוכרת לרבים מאיתנו. רבים חווים מדי פעם כאבי ראש, תחושת נפיחות, עייפות מוגברת ותסמינים נוספים המאפיינים חזייה. אך למרות היותה תופעה נפוצה, עדיין רווחים מיתוסים ותפיסות שגויות רבים לגבי חזיית שאיבה – מתי היא מופיעה, מה גורם לה וכדומה.

לכתבה המלאה >>
משפחה

יום הולדת עם כלבים

יום הולדת הוא אירוע חשוב ומשמעותי בחיי כל ילד. ילדים אוהבים לחגוג את יום ההולדת שלהם עם בני משפחה, חברים וכמובן גם חיות מחמד. שילוב

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן