מנורות – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני עיצוב הבית

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

מנורות הן פריט דקורטיבי ופונקציונלי בכל בית. המנורות מהוות היבט חשוב מבחינת עיצוב פנים משום שהן מספקות סגנון ותאורה. בין אם מטרתכם היא לחפש יצירת אווירה נעימה או להאיר חדר ברחבי הבית, או פשוט להוסיף טאץ' של עיצוב, מנורות הן בהחלט בחירה רב תכליתית. לצד הרבה מאוד סוגים וסגנונות שונים של מנורות, בחירת המנורות המתאימות לביתכם עשויה להכריע בעניין אופי הבית. 

מאמר זה יסייע וידריך אתכם בכל מה שתצטרכו לדעת לפני שתעצבו את ביתכם.

מנורות – אילו סוגים יש?

מנורות רצפתיות

מנורות רצפה הן אופציה נהדרת ונפוצה עבור חדרים עם תקרות גבוהות או עבור חללים גדולים. הן מספקות הרבה אור ועשויות אף לשמש כמעין תפאורה עיצובית בחדר. מנורות רצפה מגיעות במגוון רחב של סגנונות, גדלים, סוגים ועיצובים, החל ממלוטשים ומודרניים ועד למעוטרים ומסורתיים.

מנורות שולחן

מנורות שולחן, כשמן כן הן, מהוות בחירה פופולרית יותר עבור בתים, בעיקר בגלל הרבגוניות שלהן. הן יכולות לשמש על שולחנות כתיבה, שולחנות צד או כל מקום בו תצטרכו / תרצו אור נוסף בחלל. מנורות שולחן מגיעות במגוון סגנונות וגדלים, ממסורתיים ועד לעכשוויים. אלו הן מנורות שמוסיפות טקסטורה וצבע לחלל החדר.

מנורות קיר

מנורות קיר מהוות אופציה נהדרת עבור חדרים בעלי שטח רצפה מוגבל. מנורות אלו מורכבות על הקיר ומספקות מצד אחד סגנון ומצד שני אור בחדר. מנורות קיר אף מגיעות במגוון סגנונות ועיצובים, החל ממודרני ומלוטש ועד מסורתי ומעוטר.

מנורות עומדות / מנורות עמידה

מנורות עמידה הן למעשה מעין מנורת רצפה העומדת בפני עצמה, ללא תלות בשולחן או איזשהו משטח כזה או אחר. מדובר בבחירה פופולרית לבתים בשל העובדה  שמנורות עומדות מספקות תאורה מרובה ומהוות פריט דקורטיבי בחלל החדר. הן מגיעות במגוון עיצובים וסגנונות, החל מאלגנטי ומודרני ועד למסורתי ו"מקושט".

מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מנורות?

סגנון תאורת הבית שלכם

על סגנון המנורות להתאים לסגנון האישי שלכם ולסגנון הכללי של החדר. במידה והחדר יהיה בעיצוב יותר מסורתי, הרי שמנורה מסורתית יותר תתאים מאשר מנורה מודרנית. מצד שני, במידה ועיצוב החדר למעשה הוא מודרני, הרי שמנורה מודרנית תשתלב הרבה יותר טוב מאשר מנורה מסורתית.

בחירת הגודל המתאים ביותר

בעת בחירת מנורות לביתכם, עליכם לבחור בגודל המתאים ביותר עבורכם, בהתאם לסגנון העיצובי שבחרתם, בהתאם לריהוט בחדר ובהתאם לחלל הרלוונטי. במידה ומדובר בחלל קטן, הרי שתתאים מנורה קטנה יותר מאשר גדולה. ואילו במידה ומדובר בחלל גדול, הרי שמנורה גדולה תתאים יותר מאשר מנורה קטנה. יחד עם זאת, מנורות אינן מדע מדוייק ולבסוף הכל נתון לבחירתכם האישית.

פונקציונליות זאת לא מילה גסה

עליכם לשקול את מטרת המנורה, כלומר, האם אתם זקוקים למנורה זו על מנת לספק תאורה חזקה? מעט אור? אווירה מסויימת? האם מטרתכם היא שימוש במנורה כפריט דקורטיבי או פשוט פונקציונלי? אל תהססו לשאול את עצמכם את כל השאלות הללו, שכן הן עשויות לסייע לכם בקביעת סוג המנורה המתאימה ביותר עבורכם.

לא פחות חשוב – עניין התקציב

אחד הגורמים היותר חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מנורות לבית הוא למעשה עניין התקציב – מנורות מגיעות במגוון מחירים, החל ממחירים נמוכים ועד למחירים גבוהים עד מאוד. עליכם ליצור תחשיב נכון של התקציב שלכם בעת בחירת מנורות, אך יחד עם זאת קחו בחשבון שמנורות איכותיות יותר גם יחזיקו מעמד זמן רב יותר ויספקו תאורה טובה יותר מאשר מנורות פחות איכותיות.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן