משפך שיווקי – מה זה, ואיך בונים אסטרטגיה כזו?

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

המשפך השיווקי הוא פרדיגמה נהוגה בעולם העסקי, ובייחוד בשיווק דיגיטלי, שמתארת את התהליך שאדם הופך מאז שהוא נחשף לעסק ולמוצר, ועד שהוא מחליט לרכוש ולהשקיע באופן אקטיבי. 

למה חשוב לעבוד בשיטת משפך בשיווק דיגיטלי?

בדרך כלל – לא כל אדם שיחשף לעסק באינטרנט יגיע לבסוף למצב שהוא רוכש או נרשם או מתחייב להשקיע. לכן האנלוגיה של המשפך, שמתחיל רחב אך מצטמטם (ובשאיפה – כמה שפחות).

הלקוח (או הגולש בשלב הזה) מתחיל מהחלק הרחב של המשפך השיווקי, כאשר בסופו הוא יוצא ממנו מוכן להמרה הרצויה. 


מה השלבים שעובר הלקוח הפוטנציאלי בשיווק דיגיטלי?

א. חשיפה ראשונית מודעות – קודם כל הלקוח צריך להיתקל בעסק, ולהגיע למצב שתשומת הלב של הראשון מוקדשת לשני.

ב. עניין וסקרנות – אחרי שהלקוח שם לב לקיום העסק, כדאי שתתעורר אצלו איזושהי סקרנות לגביו, שתגרום לו להמשיך את התהליך – לברר עוד פרטים, לחשוב על המוצר עוד, לדבר עליו.

ג. חשק ומשיכה – אחרי הסקרנות הראשונית, אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש כלפי העסק והמוצר רגשות חיוביים, וירצה אותו לעצמו.

ד. פעולה אקטיבית – סוף המשפך. בשלב הזה למעשה העברנו בהצלחה את הלקוח דרך המסע שרצינו שהוא יעבור, והוא בחר להיות חלק, ולתת מעצמו. 

האופן המדויק שבו תרצו לבנות ולתכנן את המשפך ככה שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יסיימו את המסע השלם תלויה מאוד במוצר שלכם, יקבל היעד שלו. בסופו של דבר, הדרך לחיבור של כל אדם תלויה במי שהוא, ובמה שהוא רוצה שיהיה לו, אז תנסו לשחק בעיקר על העניין הזה.

רוצים להמשיך לקרוא? >> papi.org.il

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן