פרסום ממומן בגוגל או פרסום אורגני? אולי גם וגם?

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

אפשר לומר ללא כל עוררין כי מגוון רחב של בעלי עסקים ואתרים שונים אשר פעילים ברחבי הרשת נוטים למצוא את עצמם לא פעם במצב בו הם מתלבטים בכל הסובב סביב הכדאיות הגבוהה ביותר בהשקעת התקציב האישי ומאמצי השיווק שלהם ומשכך, עולה השאלה – פרסום ממומן בגוגל או פרסום אורגני? ובכן, מיותר לציין כי מדובר על אחת השאלות הפופולריות והנשאלות ביותר בתעשיית קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי, שאלה שהתשובה עליה במרבית המקרים תהיה שנויה במחלוקת. לכן, על מנת להעניק לכם את האפשרות לראות את התמונה במלואה, ננסה לענות על השאלה הזו במאמר הבא באמצעות הצגת היתרונות והחסרונות המתלוות אל כל שיטה.

קידום אורגני מול קידום ממומן

תחילה, חשוב לציין כי בעת בה אנו מדברים על קידום אורגני בגוגל, הרי שמדובר על שיטה שאינה כוללת השקעה כספית על פרסום של קמפיינים ממומנים שכן, קידום אורגני מתבצע באמצעות אופטימיזציה לאתר, בין אם מדובר על אופטימיזציה לגולשים ובין אם לאלגוריתם של מנוע החיפוש. במילים אחרות – קידום אתרים אורגני כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות ותהליכים שונים כדוגמת אופטימיזציה טכנית לתכנים הקיימים באתר, שיפור טעינת האתר, כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי, מערך קישורים איכותי וכיוצא בכך.

פרסום ממומן בגוגל לעומת זאת, מתייחס באופן ישיר ליצירה של קמפיינים לשיווק העסק, האתר או לחילופין המוצר אותו אתם מציעים בעזרת האפיקים השונים בדיגיטל עבור עלות כספית. זאת בעוד כי אתם יכולים לקבל חשיפה גבוהה במיוחד עבור העסק שלכם באמצעות פרסום של קמפיינים ממומנים בצורה נכונה. ככלל, כאשר אנו מדברים על פרסום ממומן בגוגל, בין אם מדובר על פרסום למטרות קידום מוצר למכירה ובין אם מדובר על שירות של שיווק דיגיטלי לעורכי דין, הרי שמדובר על אפיק שיווק שמטרתו העיקרית הינה להביא אתכם לראש הרשימה בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל בצורה אורגנית וכך למעשה, להכניס לאתר שלכם יותר לידים ומכירות יחד עם חלוף הזמן.

ההבדלים המרכזיים בין פרסום ממומן בגוגל לאורגני

ההבדל המרכזי בין פרסום ממומן לבין קידום אורגני הוא למעשה התשלום המצטבר שלכם ושל המאמצים שלכם בשיווק העסק. על כן, בעזרת פרסום ממומן, ניכר כי אתר האינטרנט שלכם יוכל להופיע בגוגל ואפילו בתוצאות החיפוש הראשונות, אך חשוב לזכור כי הוא ישאר שם רק במידה ואתם ממשיכים לשלם על כך. במילים אחרות – כאשר מדובר על פרסום ממומן, הרי שעליכם להמשיך לשלם לגוגל על שירותי הפרסום מיום ליום, במידה ואתם אכן מעוניינים להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש. מנגד, כאשר מדובר על קידום אורגני, הרי שאתם יכולים להבטיח כי האתר שלכם יופי בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלכם מבלי לשלם על כך.

מבחן התוצאה

הבדל נוסף בין פרסום ממומן לבין קידום אורגני בגוגל יהיה העובדה כי פרסום ממומן יעניק לכם את האפשרת להגיע אל ראש תוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל בעת בה תהיו מוכנים להפקיד מספיק כסף בעבור הקמפיין שלכם. משכך, מדובר על עניין של מספר ימים עד העת בה תוכלו להבחין בתוצאות הפרסום הממומן. מנגד, כאשר מדובר על קידום אורגני, הרי שתצטרכו להיות מעט סבלניים. זאת בעוד כי במרבית המקרים של קידום אורגני בגוגל ניתן יהיה להבחין בתוצאות מבטיחות לאחר פרק זמן של מספר חודשים בודדים ולעיתים אף עשוי להגיע לתקופות ארוכות יותר במטרה להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בגוגל

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן