ריסוס נגד יתושים

תוכן עניינים

זיו כוכב
עורך תוכן ראשון

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

הדברת יתושים עם אחריות 

מכירים את זה שרגע לפני שאתם יוצאים לגינה אתם מתחילים בריטואל הקבוע – להימרח, להתכונן נפשית לעקיצות, להפעיל את החרקן (אותו מכשיר אולטרא-סגול שחוץ מריח ורעש לא עושה הרבה), לא נמאס? 

בעבר היינו יכולים לחלום על הדברת יתושים שתחזיק מעמד ליותר מ- 24 שעות. והאמת היא שהחלום הפך למציאות והיום (ובכלל החל מ- 2020) ישנו חומר הדברה (למדבירים בלבד) בשם BUG שעושה עבודת קודש במלחמה נגד היתושים. 

נכון הוא אמנם מחזיק לחודש ימים (מה שרשום בתווית חומר ההדברה) אך מניסיוננו הוא מחזיק באמת בין חודש לחודשיים (בירושלים אף לשלושה חודשים). וכמה שווה לכם חודש נטול עקיצות? 

אבל רגע, אתם בטח שואלים את עצמכם – אם השכן לא ביצע ריסוס יתושים איך זה יכול להשפיע רק עליכם? 

הטבע של היתוש לפני שמתחיל לעקוץ או לשהות ב"אזורי מנוחה" שלו. אזורי המנוחה בחצר שלכם יהיו הצמחייה העבותה, העלווה, המדשאות וכל המקומות המוצלים והקרירים יותר בגינתכם. מאחר וקשה מאוד יהיה לחסל את מקור הבעיה (המקור יכול להיות כל מקור מים עומדים שעומד למעלה מ -7 ימים) סביב חצר ביתכם, הריסוס מתבצע על כל הצמחייה והעלווה וכך כל "אזורי המנוחה" של היתושים מודברים. כאשר אזורי המנוחה הללו הפכו לרעילים עבור היתושים, המקסימום שתמצאו זה גופות יתושים ובטח לא עקיצות יתושים על גופכם. 

מדוע זה מחזיק רק חודש ימים ולא יותר? 

ראשית הלוואי וזה היה המצב לפני שנת 2020, אז השתמשו בחומרי הדברה אחרים שהחזיקו מעמד לבין 12-24 שעות. הסיבה נעוצה בעובדה שאנו מרססים את אזורי המנוחה של היתושים ולא את מקור הבעיה. 

אם היה ניתן לפתור מהשורש את הבעיה ברור שהמצב היה טוב יותר, אך כיוון שכל פקק עם מים יכול להוות כר פורה לשגשוג יתושים קשה לרסס את מקור בעיית היתושים. 

מה עושים לאחר חודש ימים?

אם יש לכם מזל ואינכם גרים באזור מישור החוף רוב הסיכויים שהריסוס יחזיק אצלכם מעמד ליותר מחודש ימים. בירושלים קיבלנו דיווחים שהריסוס נגד היתושים החזיק לבין 60-90 יום. במזיקיס תמיד מתחייבים לחודש ימים כיוון שזה גם מה שכתוב בתווית חומר ההדברה אך ניתן בהחלט לומר שמרבית הסיכויים שתקבלו הגנה ליותר מ – 30 יום. 

במידה ולאחר 30 יום תהיו עדיין בעיצומו של הקיץ אנו נמליץ לכם לבצע הדברת יתושים נוספת כדי שתוכלו להנות מחצר וגינת ביתכם לאורך כל הקיץ. במידה ולאחר חודש ימים תכנסו לתקופה קרירה יותר (תקופת הסתיו) היינו ממליצים לכם לחכות, לראות אם בתקופת הסתיו הקרירה יותר אתם נעקצים (במידה וכן בצעו ריסוס) במידה ולא, סביר להניח שריסוס היתושים הבא יקרה רק באביב-קיץ בשנה הבאה. 

מתי הכי מומלץ לבצע את הדברת היתושים?

הזמן המומלץ ביותר לבצע את הדברת היתושים יהיה מוקדם בבוקר או אחה"צ לקראת השקיעה. הסיבה נעוצה בעובדה שבשעות הבוקר-צהריים מזג האוויר חם והחומר מתייבש ומתאדה במהירות. אנו נרצה שחומר ההדברה ישהה כמה שיותר זמן על העלווה והצמחייה ולכן נבצע את ההדברה מוקדם בבוקר כשעוד קריר או אחה"צ שמזג האוויר מתקרר ולא מתחמם. 

עלות הדברת יתושים

עלות הדברת יתושים נעה החל מ – 500 ש"ח לגינה סטנדרטית ועולה ככל שהגינה גדולה יותר. המחיר יקר בעיקר כיוון שחומר ההדברה (BUG, זוכרים?) הינו יקר פי 5 מחומרי הדברה רגילים. אל תתפתו למחירים זולים יותר (אלא אם המדביר משתמש בחומר: באג) שכן כל חומר אחר יחזיק בין 12-24 שעות. 

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות WizBizzz

ויזביז הינו פורטל תוכן עשיר המציג מגוון רחב של נושאים בתחומים המעניינים ביותר: יופי וטיפוח, סטייל, לימודים, שיווק, ביזנס ועוד! כאן תוכלו למצוא את המיטב התכנים והעדכונים העכשווים ביותר!

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
גאדג'טים

חזיית השאיבה של אנבלה: פתרון נוח ויעיל להנקה

חזיית שאיבה היא תופעה מוכרת לרבים מאיתנו. רבים חווים מדי פעם כאבי ראש, תחושת נפיחות, עייפות מוגברת ותסמינים נוספים המאפיינים חזייה. אך למרות היותה תופעה נפוצה, עדיין רווחים מיתוסים ותפיסות שגויות רבים לגבי חזיית שאיבה – מתי היא מופיעה, מה גורם לה וכדומה.

לכתבה המלאה >>
משפחה

יום הולדת עם כלבים

יום הולדת הוא אירוע חשוב ומשמעותי בחיי כל ילד. ילדים אוהבים לחגוג את יום ההולדת שלהם עם בני משפחה, חברים וכמובן גם חיות מחמד. שילוב

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן